//
you're reading...
appar, Djursjukhuset, Hemtjänsten, Katterna, kattsand, Kattutställning, Liden, Mobilt, Natur, Parfym, Promenader, RunKeeper, Skogen

Promenad och annat….

Idag har jag redan avverkat min promenad. Det fick bli den lilla rundan i skogen. Bitvis på elljusspåret, vid hockeyplanen. Lugnt och tyst – mötte ingen. Skönt!
Bäst att passa på nu på morgonen innan det blir regn och elände. Det ser dystert, mörkt ut på himlen. Skönt att komma ut en sväng. Även om det gjorde ont i ryggen….
Lilla Kitty och jag gick den rundan mycket för ett år sedan – min lilla gumma!! Saknar henne så mycket!!!
RunKeeper gick göra rätt för sig 🙂 Den bästa app jag har till min mobil. Den är kul, och det är kul att se kartan hur man gått sedan.

Hemtjänsten kommer efter tolv. Hoppas att det är skapligt väder – inget regn i alla fall! Ingen höjdare att gå i regn – och dom vill ju inte alls gå då. Bra att jag hade aktivitet idag. Bra att de flyttade den till idag från fredagen. Alltid kul då Hemtjänsten kommer 🙂

Ikväll kommer min broder hem. Blir nog ganska sent – vid 22-tiden. Jag får göra i ordning katterna innan, så det bara är att lägga sig sedan. Imorgon skall vi till stan med Jim, som skall vaccinera sig. Han får väl vara kvar på Djurkliniken under tiden vi uträttar ärendena. Kattsand, kattmat och sånt skall inhandlas. Den här gången borde Ströms Zoo ha öppet. De har ju ZooGillets kattsand. Den är bäst, tycker jag.

Katterna sover nu, så det är lugnt och fridfullt. De små Blåmesarna hade full fart då jag kom hem från skogspromenaden. Dags att karda deras pälsar igen. Varannan – var tredje dag blir bra. Snart är det ju dags för utställningen i Bollnäs. Hoppas de små gör bra ifrån sig, charmar domarna 🙂

Är så sugen på att leta fler väldoftande parfymer. Parfym.se är verkligen en suverän sida, och inte är se dyra heller på riktiga kvalitetsparfymer.

Bild från RunKeepers hemsida:

RunKeeper 2011-05-12 Lilla Rundan skogen

RunKeeper 2011-05-12 Lilla Rundan skogen

Och så en bild tagen från Vättaberget ett antal år sedan hur Liden ser ut från andra sidan älven.

Vy över Liden från Vättaberget

Vy över Liden från Vättaberget

About Lidenkatten

En kattälskande dam i sina bästa år :) Skriver lite av vad som sker här i Byn, lite bilder - när jag får lust.

Diskussion

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

